Transfers

 

Natuurlijk kunt u een taxi of shuttlebus nemen vanaf de luchthaven naar uw hotel, of de trein vanaf luchthaven Fiumicino. Wilt u echter zorgeloos reizen, zonder wachttijden en er zeker van zijn dat u rechtstreeks voor uw hotel wordt afgezet, dan raad ik u een privétransfer aan. Uw eigen chauffeur haalt u op bij de luchthaven (Fiumicino of Ciampino) en brengt u rechtstreeks naar uw hotel in Rome.

 

Voor de gewone stadstaxi's gelden vaste tarieven in Rome. Een taxi vanaf Ciampino naar het centrum kost 30 euro, vanaf Fiumicino 48 euro. Let op, uw hotel moet zich wel in het centrum van Rome bevinden. De vaste tariefen gelden alleen van/naar een locatie binnen de Aureliaanse Muren.

 

Vanaf Ciampino kunt u met een shuttlebus naar Centraal Station Termini: www.terravision.eu

 

 

Enkele handige links:

Trein vanaf Fiumicino; www.trenitalia.com

Openbaar vervoer; www.atac.roma.it

 

autominivanauto
on  30.01.2026 , 12:04:07  has  Tinne  Posted this comment:

We kregen de tip om contact te nemen met Eline om ons in Rome te laten gidsen. We zullen haar in de toekomst ook aan anderen aanraden! Een gezellige dame met veel kennis die ze op een fijne manier deelt. We bezochten met haar einde januari 3u de Vaticaanse musea en de Sint Pietersbasiliek en trokken 4u samen rond op het Forum Romanum en in het Colosseum. Zonder haar verhalen, weetjes en informatie was onze reis veel minder gestoffeerd geweest. We zouden veel gezien hebben dat weinig betekenis zou gehad hebben. Ze heeft ons ook nog super goeie tips gegeven voor andere bezoeken die we zonder haar konden doen. Nog eens bedankt Eline voor de boeiende uren!
on  02.04.2016 , 12:52:11  has  Els Merx  Posted this comment:

Beste Eline,
Vandaag hebben we een rondleiding door het Vaticaan gehad van jou. Het was bijzonder leuk en bijzonder leerzaam. De uren vlogen voorbij, De manier waarop je vertelde was boeiend en humoristisch. We hebben genoten, dankjewel!

Groeten,

Tiny, Annie en Els
225_image.png
on  25.10.2014 , 23:24:03  has  Corriie Dooms  Posted this comment:

Hallo Eline. Heerlijk 3 dagen met jouw op pad geweest in Rome. Veel gezien en veel geleerd. Verschillende dingen gedaan, fietsen en vooral veel wandelen. Wij zijn blij dat je er was en ons zoveel dingen gewezen hebt. Het heeft een positieve kijk op Rome gegeven voor ons. Nogmaals bedankt. Bram, Max en Corrie
208_IMG_2425.png
on  06.07.2014 , 07:46:59  has  Bob van Soest  Posted this comment:

Een half jaar voordat wij in Rome arriveerde heb ik Eline overspoelt met vragen. Eline reageerde snel en gaf zeer nuttige informatie.
In Rome was Eline het middelpunt van informatie die verder rijkt dan vooraf gedacht. Eline was tevens door haar humor een haar fijne persoonlijkheid een genot om naar te luisteren.
Mocht u opzoek zijn naar de Nederlandse gids in Rome, twijfel niet om Eline te contacteren.
Gr. Bob
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn