Ontdek het historisch centrum

 

 

Ontdek het historische barok centrum van Rome samen met uw Nederlandse gids en treed in de voetsporen van bekende architecten zoals Borromini en Bernini. Bekijk Piazza Navona en loop naar de Trevifontein. Natuurlijk zien we ook de Spaanse Trappen die eigenlijk helemaal niet Spaans blijken te zijn! Naar wens bezoeken we ook enkele prachtige barok kerken in het centrum zoals bijvoorbeeld de Sant'Ignazio. Ook zal zeker het Pantheon niet ontbreken tijdens een centrum wandeling.

 

 eline 3770

 

Natuurlijk behoren ook wijken zoals Trastevere, het Ghetto en de zone rondom Campo dei' Fiori tot de mogelijkheden.

Trastevere bevindt zich, zoals de naam al zegt, aan de andere kant van de Tiber. De wijk is met name bekend vanwege de vele steegjes, restaurants en het uitgaansleven, maar is ook zeker erg gezellig om overdag doorheen te wandelen.

Het oude Joodse ghetto in Rome ligt een beetje verscholen, ingeklemd tussen het Capitool, de Tiber en de levendige straten rondom het Campo de' Fiori. Bewonder hier de Fontana delle Tartarughe en bekijk de Portico d'Ottavia. Het ghetto is ook zeker aan te raden om een keertje te lunchen/dineren.

 

Natuurlijk weet uw gids alle leuke plekjes voor een koffie of een lekker ijsje in Rome!

barok 1barok2barok 3
214_20140519_120847.png
on  29.07.2014 , 02:01:15  has  Annejet de Blécourt  Posted this comment:

Een privérondleiding met Eline is een aanrader! Mijn vader en ik hebben genoten van haar kennis, uitleg en humor. Onze Romedagen kregen een extra dimensie!
73_IMG_1571.png
on  04.01.2014 , 07:15:53  has  Desiree  Posted this comment:

Eline is een geweldig leuke gids. Zij heeft onze vakantie in Rome verrijkt met haar enorme historische kennis over deze prachtige stad. Ook onze kinderen van 9 en 13 hebben genoten van de verhalen over het Colosseum, het Forum Romanum en het Vaticaan. Eline, hartstikke bedankt voor de leuke tijd samen!
35_IMG_2898.png
on  20.05.2013 , 02:33:44  has  Vosch Chris  Posted this comment:

Hallo Eline,
Hartelijk dank voor de 2 schitterende excursies die we met jouw mochten doen.
Je hebt ons weten te boeien met je kennis in het Vaticaan en in het oude Rome. Geweldige ervaring en we weten veel meer. We zullen je zeker aanbevelen. Chris & Lut
17_familie driessen 2.png
on  10.08.2012 , 06:58:15  has  familie Driessen  Posted this comment:

Bedankt voor de leuke en interessante dagen die we samen met jou hebben gehad. Je weet ontzettend veel over Rome te vertellen en je doet dat op een hele leuke en boeiende manier, ook voor de kinderen. De fietstocht door Rome, de rondleiding in het Forum Romanum,het Colosseum, het bezoek aan de Sixtijnse Kapel en de Sint Pieter: het was allemaal geweldig interessant en ook gezellig met jou. Wij kunnen jou als gids van harte aanbevelen. Hopelijk tot ziens in Rome. Veel succes gewenst en hartelijke groeten, Antoine, Margriet, Jeroen en Daan.
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn