Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
on  15.06.2019 , 03:45:28  has  wilma van Unen  Posted this comment:

Beste Eline,

We hebben ontzettend genoten van je verhalen en uitleg tijdens de fietstocht door Rome en het bezoek aan het colosseum. Je kunt enorm boeiend vertellen.
Dank je wel!

Wie weet tot een volgende keer.
on  29.04.2014 , 12:17:43  has  fam.Pey  Posted this comment:

Bedankt Eline voor de boeiende rondleiding en alle hulp vooraf.
We hebben er van genoten. Wat weet jij veel te vertellen over het mooie, oude Rome! Als we terug komen, boeken we zeker weer bij jou een rondleiding. Groetjes uit Terneuzen!!
on  14.10.2013 , 12:03:47  has  Drein Anne-Marie Coen en desiree  Posted this comment:

Hoi Eline,

Het was erg leuk om met jou door Vaticaanstad te lopen, erg bedankt. Zeker met de kinderen is het de moeite waard
22_image.png
on  28.10.2012 , 13:32:49  has  Familie Nanninga  Posted this comment:

Hoi Eline,

Bedankt voor de super rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum tijdens de herfstvakantie 2012. We hebben genoten van een fantastische rondleiding - onze meiden 8-14 jaar - waren zeer geboeid. Zeker niet willen missen. We kunnen je zeker aanbevelen!
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn